Bielizna to nieodzowny element naszej codziennej garderoby, dlatego tak ważnym jest, by wybierać go z głową. Idealna bielizna to taka, która da nam poczucie komfortu pod warstwą ubrań – zarówno w aspekcie fizycznym, jak i psychicznym. Na co się zdecydować? Co będzie modne w roku 2023, a jakie trendy odejdą do lamusa? Styczeń to idealny moment, by spojrzeć wstecz i zwrócić uwagę na zmieniające się na przestrzeni lat preferencje kobiet. W końcu moda lubi zataczać koło, zobaczmy więc, gdzie zaprowadzi nas dzisiaj.
LATA 80, 90.
Zaczynając od początku… pierwszy biustonosz powstał z dwóch chusteczek do nosa połączonych tasiemką przez Mery Phelps Jacob w latach 40. ubiegłego wieku. Od tamtego momentu bielizna nieustannie ewoluowała, zmieniając się pod wieloma aspektami: fasonów, zdobień i materiałów.
Lata 80. stawiały na wygodę, komfort i dobre materiały. Bawełna była ówcześnie wyborem powszednim – nosił ją każdy, a klasyczne modele majtek czy biustonoszy nie wyróżniały się między sobą. Już 10 lat później zdecydowanie królować zaczęły wysokie bawełniane figi we francuskim stylu z mocniej wykrojonymi bokami, wydłużające nogi – kobiety je po prostu pokochały! Prym wśród górnej części garderoby wiodły miękkie biustonosze bez wypełnienia, utrzymujące tym samym modę na produkty bawełniane. Kolejny poważny przełom nastąpił dopiero w roku 2000.
CZYTAJ WIĘCEJ: Nowy rok, nowa ja – czy aby na pewno?
,,Jedno jest jednak pewne, każda kobieta chce być piękna, bez względu na styl, wiek, a tym bardziej rozmiar. (…) Najnowsza kolekcja Cała JA na jesień-zimę 2022/23 to nasz hołd dla kobiecości i integralnej z nią różnorodności.”
Poznaj nowości kolorystyczne w kultowym modelu SARA!
LATA 2000
Trendy modowe, jak to mają w swoim zwyczaju, wykonały obrót o 180 stopni, przez co u progu roku 2000 roku naprawdę ciężko było znaleźć dobrą bieliznę z mikrofibry czy bawełny. Pojawiło się za to wiele odważnych fasonów, które marki najchętniej prezentowały na ciałach bardzo szczupłych modelek. Kobiety stały się odważniejsze i chętniej eksperymentowały z modą. Niestety, te Panie, które zostały obdarzone większym biustem, w popularnych markach sieciowych nie miały nawet czego szukać. To właśnie na tym etapie bielizna od polskich marek zaczęła się znacząco wyróżniać. Salony firmowe zatrudniały pierwsze wykwalifikowane braffiterki, które pomagały kobietom pożegnać się z mitem rozmiaru 75B. Oferta powiększała się, a skala dostępnych rozmiarów rosła wraz z nią.
Dalia, jako polska firma bieliźniana, już wtedy dążyła do tego, by projektować piękną i modną bieliznę dla wszystkich kobiet, niezależnie od kształtu figury, wieku czy noszonego rozmiaru. Hitem stały się konstrukcje „K” symbolizujące różne kształty i sposoby wykonania miseczek. Modele typu soft z odpowiednio wyprofilowaną miską, wyposażoną w podtrzymująca fiszbinę – skradły serca pań nie tylko w Polsce, ale szybko i za granicą.
,,Wyznajemy zasadę, że kobiecość to nie wiek, czy rozmiar.” – projektantka Dalii, Sabina Mańka
Biustonosze z miseczkami A-M i obwodami 60-100!
LATA 2020
Rok 2020 kojarzymy z perspektywy czasu głównie z pandemią, która zmieniła nie tylko nasze spojrzenie na kwestie społeczne i zawodowe, ale też prywatne – gdzie m.in. przeorganizowała nasze garderoby na styl bardziej domowy. Tak narodziła się nowa potrzeba, by czuć się kobieco i wygodnie w zaciszu własnych czterech ścian. Bielizna nocna stała się tą całodobową i nawet gdy okres lockdownu był już za nami, kobiety wciąż chętnie eksperymentowały, przemycając choćby seksowne satynowe koszulki z piżamek do swoich biurowych outfitów. Podobnie ze szlafrokami – które nie tylko spełniały swoją funkcję po wyjściu spod prysznica, ale i służyły za modne letnie narzutki czy plażowe parea.
Kolorowe kolekcje sezonowe, które zaskakują różnorodnością!
ROK 2023
Końcem zeszłego roku obserwowaliśmy duże zainteresowanie związane z contentem #bodypositivity, naturalnością i akceptacją własnego ciała. Influencerki częściej publikowały zdjęcia bez retuszu lub nagrywały swoje morning routine soute i bez filtra. Zachodzące zmiany w reklamach produktów dla kobiet, zwiększyły naszą pewność siebie i nieco zredukowały listę najpopularniejszych kompleksów. .Obecnie można powiedzieć, że wreszcie króluje prawdziwa różnorodność, która sprawia jednocześnie, że bardzo trudno jest wyłonić jednoznaczne trendy lub odpowiedzieć na pytanie „Czego dziś oczekują kobiety”. Z naszej perspektywy najważniejszym jest, żebyśmy nie bały się spojrzeć wstecz, ale tylko po to by wyciągnąć wnioski na lepsze jutro. ;))