#karmiejemwszystko, czyli dieta mamy karmiącej

#karmiejemwszystko, czyli dieta mamy karmiącej

biustonosz do karmienia ANNA:

BIUSTONOSZ DO KARMIENIA ANNA K01 CZARNY 2BIUSTONOSZ DO KARMIENIA ANNA K19 CZARNY 2
BIUSTONOSZ DO KARMIENIA ANNA K01 CZARNYBIUSTONOSZ DO KARMIENIA ANNA K19 CZARNY

Nie jedz cytrusów, odpuść sobie pomidory i ostre potrawy, bo zaszkodzisz dziecku! Ile razy to słyszałaś? Pewnie zdecydowanie za często. Dziecko zmienia życie każdej mamy [ czytaj także: Monika Mrozowska w roli mamy: dzieci opanowały mój świat], ale gdzie jest granica między jego potrzebami i zwyczajnymi mitami? Jak powinna wyglądać dieta mamy karmiącej i czy w ogóle istnieje coś takiego…?

dieta mamy karmiącej

#karmiejemwszystko

To akcja zapoczątkowana przez Dominikę Wojsz – lekarza rodzinnego, mamę i autorkę bloga mamalekarz.pl, która postanowiła walczyć z mitami na temat karmienia piersią. Nie jest łatwo – przekonania utrwalane przez lata, przekazywane z pokolenia na pokolenie, nabierają cech jedynie słusznej prawdy. Przyjrzyjmy się więc karmieniu piersią od początku…

 

 

Z czego składa sie kobiecy pokarm?

Do pokarmu mamy z krwi trafiają jedynie związki chemiczne małych rozmiarów. Co więcej, nie wszystkie składniki po rozłożeniu w układzie pokarmowym, pojawiają się w mleku. Mogą, ale nie muszą i nie jest powiedziane w jakich ilościach… Więc jeśli zjesz burgera, Twoje dziecko nie dostanie wszystkich jego składników w proporcji 1:1.

Dobrze dobrany biustonosz do karmienia nie tylko ułatwi Ci tę czynność, ale także zachowa jędrność i kształt Twoich piersi.

Jak długo karmić?

WHO zaleca karmienie piersią przez ok. 6 miesięcy. Nie ma jednak górnej granicy, choć zazwyczaj wynosi ona 12-24 miesiące. To Twoja indywidualna decyzja. Tak samo jak ta, czy w ogóle będziesz karmić piersią – jednak zanim ją podejmiesz, dowiedz się jakie korzyści zapewni maluszkowi Twój pokarm. Zapraszamy np. na bloga mamalekarz.pl czy mamaginekolog.pl, gdzie znajdziesz rzetelne informacje na ten i inne tematy.

Twierdzenie, że mleko po roku karmienia traci na wartości, jest jak pogląd, że brokuły stają się mniej odżywcze, gdy dziecko idzie do podstawówki.
mamalekarz.pl

dieta mamy karmiącej

 

Przyjrzyjmy się jeszcze najpopularniejszym mitom na temat karmienia piersią:

1. Picie wody źle wpływa na pokarm – mit.

Powinnaś pić 2-3 l wody dziennie. Woda nie wpływa na jakość pokarmu – nie rozwadnia go wbrew obiegowym opiniom. Dodatkowo staraj się wprowadzić do diety wszelkie produkty, które wodę zawierają, np. warzywne zupy-kremy (takie płynne, a więc łatwostrawne pokarmy polecane są szczególnie kobietom w okresie połogu). Laktację wspomoże także napar z kopru włoskiego lub anyżu. O specjalne herbatki możesz również zapytać w aptece – unikaj jednak tych dosładzanych.

2. Eliminuj podejrzane produkty – prawda, ale…

… tylko jeśli zauważysz, że malcowi coś zaszkodziło i zweryfikujesz to u lekarza. Nie rezygnuj z jedzenia tego, co jadłaś przed i w trakcie ciąży (zakładając, że odżywiałaś się zdrowo) tylko dlatego, że coś wydaje Ci się szkodliwe. Często rezygnujemy ze zjedzenia czegoś, bo zauważyłyśmy wysypkę u dziecka – pamiętaj, że skóra malca również przystosowuje się do nowych warunków. Co więcej, w pierwszych miesiącach życia może wystąpić tzw. trądzik niemowlęcy, brany często właśnie za uczulenie na jakieś pokarmy, które zjadła mama…

dieta mamy karmiącej

3. Mleko modyfikowane na kolkę – mit.

Dziecko może mieć kolki, ponieważ jego układ trawienny nie jest jeszcze w pełni ukształtowany. I podanie mu mleka modyfikowanego nie załatwi sprawi… Każdy maluszek jest inny – jedne dzieci są bardziej wrażliwe, inne mniej. Wszystko powinno się uspokoić ok. 4 miesiąca życia, tymczasem na kolki mogą pomóc specjalne pozycje ułożenia dziecka – w trakcie i po karmieniu oraz ciepły termoforek. Zapytaj o to na przykład na Szkole Rodzenia!

4. Dieta mamy karmiącej wyklucza ciężkostrawne potrawy, bo powodują u malca wzdęcia – mit.

Takie produkty powodują wzdęcia u mamy, ale nie u malca. To, co powoduje u niego gazy, to błonnik, który może przedostać się do mleka mamy. Ograniczaj zatem produkty bogate w błonnik, ponieważ układ trawienny Twojego maluszka po prostu sobie z nim nie poradzi.

dieta mamy karmiącej

Podziel się z nami swoimi doświadczeniami z bycia mamą! Zapraszamy do komentowania oraz udziału w KONKURSIE #DaliaRealWoman.

Brak komentarzy

wyślij odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

DOŁĄCZ DO NAS
Podziel się swoją historią lub zainspiruj nas do poruszenia ważnego tematu. Piszemy artykuły, rozmawiamy z inspirującymi kobietami i pytamy o zdanie ekspertów. Jesteśmy otwarci na współpracę oraz Twoje propozycje. Skontaktuj się z nami!
dalia
KONTAKT Z REDAKCJĄ
e-mail: shapemeup@dalia.pl
WYDAWCA:
Dalia Lingerie ul. Wolności 145 34-220 Maków Podhalański tel: +48 33 877 16 87 e-mail: biuro@dalia.pl