Zdrowy fast food – ranking szybkich fit przekąsek

Zdrowy fast food – ranking szybkich fit przekąsek

zobacz najnowszą kolekcję:

4d829aa2d2250b95c2c287a4b9697f81FIGI JILL
BIUSTONOSZ BETTINA SOFT K02FIGI BETTINA

Wiosna zainspirowała nas do przełamania kolejnego schematu. Podjęliśmy wyzwanie i znaleźliśmy sposoby na szybkie i zdrowe jedzenie (nie tylko na wiosnę)! My daliśmy radę, teraz czas na Was. Jeśli lubicie zjeść szybko i ZDROWO, mamy coś specjalnego! Challenge: zdrowy fast food. 

zdrowy fast food

#vegeburger

To zdrowy fast food zarówno na szybki lunch, jak i dla niespodziewanych gości.

Potrzebujesz:

  • małe bułki grahamki
  • rukolę
  • ulubiony ser pleśniowy (my proponujemy blue)
  • kilka czerwonych winogron
  • orzechy włoskie
  • kilka kropel oliwy z oliwek

Działaj ekspresowo: przekrojone na pół bułki delikatnie skrop oliwą z oliwek. Na połowie połóż po małej garści rukoli (jeśli nie jesteś jej fanką, możesz zastąpić ją np. liśćmi szpinaku). Na rukoli ułóż kilka przekrojonych na pół winogron (możesz przy okazji pozbyć się z nich pestek) i kawałki ulubionego sera. Dorzuć kilka orzechów, ale nie przesadzaj, bo są kaloryczne! W wersji bardziej fit rezygnuj z oliwy – możesz w zamian dorzucić kilka plasterków kiszonego ogórka – rewelacyjnie równoważy słodycz winogron.

zdrowy fast food

#healthy instant

Chyba każdy przynajmniej raz w życiu spróbował „zupki chińskiej”. Niestety oszczędzając czas, nie oszczędzamy własnego zdrowia – ekspresowe dania zawierają masę tłuszczu i szkodliwych składników . Jak przełamać schemat i przygotować zdrowy fast food? Oto zupa z suszonych pomidorów.

Potrzebujesz:

  • garść suszonych pomidorów
  • kilka suszonych pomidorów marynowanych w oleju
  • łyżkę oliwy
  • 1 l bulionu
  • 1-2 ząbków czosnku
  • małą cebulę
  • kieliszek białego wina
  • ulubione zioła (rozmaryn, pietruszka, oregano)
  • sól i pieprz

Działamy w garnku z grubym dnem, albo na głębokiej patelni. Pokrojoną cebulkę zeszklij na oliwie. Dodaj starty ząbek czosnku, podsmaż jeszcze chwilę i wlej kieliszek białego wina. Całość zalej bulionem, dorzuć pomidory i gotuj przez 10-15 minut. Zestaw z ognia i dodaj ulubione zioła oraz sól i pieprz do smaku. Simple! 😉

zdrowy fast food

#hummus z brokułów

Moda na hummus opanowała kulinarną rzeczywistość. Dorzuciliśmy do niej trochę artyzmu i przedstawiamy przepis na szybki, a zarazem najpiękniejszy hummus na świecie! 😉

Potrzebujesz:

  • puszkę ciecierzycy lub białej fasoli
  • brokuły
  • garść szpinaku
  • 1/3 pęczka natki pietruszki
  • ząbek czosnku
  • łyżkę jogurtu naturalnego
  • pomidorki koktajlowe
  • świeże pestki dyni lub płatki migdałowe
  • owoc granatu
  • kilka kropel oliwy z oliwek
  • sól i pieprz do smaku

Zacznij od zblanszowania brokułów – wrzuć je do wrzątku i gotuj przez ok. 2 minuty. Po tym czasie wyjmij je i opłucz zimną wodą, by zatrzymać proces gotowania – wtedy warzywa zachowają piękny, zielony kolor. Fasolę lub cieciorkę odcedź z zalewy i wrzuć do blendera. Dodaj ząbek czosnku i zmiksuj na kremową pastę. 1/3 masy przełóż do miseczki, dodaj łyżkę jogurtu, dopraw solą i pieprzem do smaku.  Do reszty masy dodaj kawałki brokułów, szpinak i pietruszkę. Całość zmiksuj, doprawiając solą i pieprzem.

Na talerz przełóż białą masę, na nią (lub obok) nałóż zieloną. Udekoruj pomidorkami koktajlowymi, pestkami granatu lub świeżymi ziołami. Koniecznie dorzuć pestki dyni lub migdały – chrupiący dodatek jest tu wręcz niezbędny! Brzegi talerza możesz delikatnie skropić oliwą z oliwek.

zdrowy fast food

#deser ekspres

Sernik z truskawkami w 5 minut? To możliwe!

Potrzebujesz:

  • truskawki (lub inne ulubione owoce)
  • serek naturalny do smarowania (jeden serek na jedną porcję)
  • miód
  • pełnoziarniste herbatniki
  • sok z cytryny

Opłukane truskawki pokrój na kawałki. Do serka dodaj jedną do półtorej łyżki miodu i kilka kropel soku z cytryny (ilość miodu i soku w odpowiadająca jednej porcji serka).

Na dno małych słoików lub kieliszków wsyp 2-3 łyżki pokruszonych herbatników. Dodaj 1/2 masy serowej, kilka truskawek i przykryj je drugą połową kremu. Wierzch deseru udekoruj kawałkami truskawek. Na koniec dodaj sos z soku z cytryny i miodu (dokładne proporcje określą Twoje kubki smakowe). Do dzieła! 🙂

zdrowy fast food

Masz swoje sposoby na zdrowy fast food? Opisz je w komentarzu, jesteśmy bardzo ciekawi!

Brak komentarzy

wyślij odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

DOŁĄCZ DO NAS
Podziel się swoją historią lub zainspiruj nas do poruszenia ważnego tematu. Piszemy artykuły, rozmawiamy z inspirującymi kobietami i pytamy o zdanie ekspertów. Jesteśmy otwarci na współpracę oraz Twoje propozycje. Skontaktuj się z nami!
dalia
KONTAKT Z REDAKCJĄ
e-mail: shapemeup@dalia.pl
WYDAWCA:
Dalia Lingerie ul. Wolności 145 34-220 Maków Podhalański tel: +48 33 877 16 87 e-mail: biuro@dalia.pl