Bieganie z wózkiem – jak zacząć?

Bieganie z wózkiem – jak zacząć?

bielizna do biegania:

BIUSTONOSZ SPORTOWY SZARYFIGI SPORTOWE SZARE
BIUSTONOSZ SPORTOWY BLUE NIEBIESKIFIGI SPORTWE BLYE NIEBIESKIE

W pierwszych miesiącach życia dziecka młode mamy nie chcą przegapić ani momentu – to zrozumiałe. 🙂 Opieka nad maluszkiem często jednak odciąga naszą uwagę od ćwiczeń, a co za tym idzie – powrotu do formy po ciąży. Jak połączyć jedno i drugie? Niezawodnymi sposobami podzieliła się z nami Aleksandra Różnowska, znana jako Sportsmama (klik). Alternatywą do ćwiczeń w domu może być bieganie z wózkiem, które staje się coraz bardziej popularne. 

#zanim zaczniesz…

Bieganie z wózkiem to idealny sposób na spędzenie czasu z dzieckiem i zaszczepianie w  nim chęci do aktywności fizycznej od pierwszych miesięcy życia. Dzięki temu rozwiniesz jego świadomość o zaletach regularnych ćwiczeń i wdrożysz zdrowe nawyki. Zanim zaczniesz, przemyśl, czy Twój organizm jest już gotowy na ten rodzaj wysiłku. Intensywne ćwiczenia nie są zalecane w pierwszych tygodniach po porodzie – to czas na regenerację i gojenie się ran poporodowych. Jeśli poród naturalny przebiegł prawidłowo, powrót do aktywności (pionizację sylwetki, ćwiczenia mięśni Kegla) możesz zacząć już po kilku dniach. Cesarskie cięcie jest dużo bardziej wymagające dla kobiecego organizmu – w tym przypadku nie zaleca się żadnej aktywności w pierwszym tygodniu po porodzie. Więcej informacji o ciąży i połogu oraz dozwolonych formach aktywności w tym czasie znajdziesz na bogu mamaginekolog.pl.

Nie wiem kto, ale ktoś kiedyś wymyślił – że trwa to (połóg – przyp. red.) sześć tygodni. Jest to bardzo arbitralny okres, bo to nie jest tak, że jednego dnia jesteśmy „w połogu”, a nagle budzimy się sześć tygodni i jeden dzień po porodzie i jesteśmy „po połogu”. Każda kobieta jest inna i u każdej powrót do formy będzie trwał inaczej. ~ mamaginekolog.pl

#czas – start!

Bieganie z wózkiem wymaga stabilnej kondycji mamy i maluszka. Dziecko powinno już samodzielnie siedzieć, co zazwyczaj dzieje się w szóstym – ósmym miesiącu życia. Sama musisz wyczuć, jaka pora dnia najbardziej odpowiada mu do takiej aktywności. Może być to pora drzemki –  wtedy zwróć uwagę, by trening nie przerwał jego snu.

Jeśli zdecydujesz się na bieganie z wózkiem, koniecznie wybierz do tego odpowiednią lokalizację oraz sprzęt, który zapewni komfort i bezpieczeństwo Tobie i dziecku.

# miejsce

Koniecznie z daleka od samochodów (spalin), rozpędzonych rowerzystów i hałasu. Zwróć uwagę na nawierzchnię – musi być gładka, by nie narażać dziecka na wstrząsy. Pierwsze próby zacznij na równym terenie – wbieganie pod górkę na początku nie jest dobrym pomysłem. Tak samo z górki, gdy wózek może uciekać.

#jak biegać

Za wózkiem czy obok? To zależy od Twojej wygody. Najlepiej przeplatać kilka minut truchtu z kilkoma minutami marszu. O proporcji pewnie zadecyduje Twój maluszek. 🙂 Każdy trening powinien być frajdą dla Was obojga. Jeśli dziecko jest niespokojne, przerwij bieganie z wózkiem i dajcie sobie chwilę na odpoczynek.

Czytaj także: #karmiejemwszystko, czyli dieta mamy karmiącej

#w czym biegać

Twoje bezpieczeństwo to bezpieczeństwo dziecka. Źle dobrane obuwie może narazić na upadek Ciebie i maluszka. Wybierz także odpowiedni biustonosz sportowy, który ustabilizuje biust – większy i cięższy w okresie karmienia.

#jaki wózek wybrać

Koniecznie przeznaczony do tego rodzaju aktywności. Czym różni się od standardowego wózka? Ma 3 duże, pompowane koła, które ułatwiają bieganie. Posiada dwa hamulce (w tym jeden ręczny, jak w rowerze) oraz opaskę na rękę dla rodzica, dzięki której wózek zostanie przy Tobie nawet jeśli rączka wysunie Ci się z dłoni. Pięciopunktowe pasy bezpieczeństwa chronią dziecko, a kształt wózka jest stworzony do biegania bez obawy, że będziesz uderzać w niego kolanami.

Wypróbujecie ten rodzaj aktywności? Dajcie znać w komentarzu! 🙂

Brak komentarzy

wyślij odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

DOŁĄCZ DO NAS
Podziel się swoją historią lub zainspiruj nas do poruszenia ważnego tematu. Piszemy artykuły, rozmawiamy z inspirującymi kobietami i pytamy o zdanie ekspertów. Jesteśmy otwarci na współpracę oraz Twoje propozycje. Skontaktuj się z nami!
dalia
KONTAKT Z REDAKCJĄ
e-mail: shapemeup@dalia.pl
WYDAWCA:
Dalia Lingerie ul. Wolności 145 34-220 Maków Podhalański tel: +48 33 877 16 87 e-mail: biuro@dalia.pl