Zdrowe jelita w służbie urodzie. Jak ich kondycja wpływa na Twój wygląd?

Zdrowe jelita w służbie urodzie. Jak ich kondycja wpływa na Twój wygląd?

odkryj NAJNOWSZĄ KOLEKCJĘ:

BIUSTONOSZ FEDERICA PUSH UP K03 1FIGI FEDERICA
BIUSTONOSZ FEDERICA SOFT K26STRINGO-SZORTY FEDERICA

W zdrowym ciele zdrowy duch, a do tego gładka skóra, promienna cera i lśniące włosy. Rzadko zdajemy sobie sprawę z tego, że kluczem do nienagannej urody są… zdrowe jelita.

Zdrowe jelita

#o tym się nie mówi

Prowadzisz zdrowy tryb życia: uprawiasz sport, zdrowo się odżywiasz, ale ciągle testujesz nowe kosmetyki, które tym razem mają już całkowicie rozprawić się z niedoskonałościami Twojej skóry – znasz to? Zaczynasz łykać suplementy i witaminy, dbając o właściwą pielęgnację, a efektów jak nie było, tak nie ma… Rzadko zdajemy sobie sprawę z tego, że problemy z cerą swoje źródło mogą znajdować w zaburzeniach flory bakteryjnej jelit, które skutkują również otyłością i problemami ze zrzuceniem zbędnych kilogramów, astmą i zaburzeniami pracy tarczycy, odczuwaniem chronicznego zmęczenia, zaburzeniami produkcji niektórych hormonów, zwiększonym ryzykiem zachorowania na nowotwory, stwardnienie rozsiane, depresję, autyzm oraz innymi zaburzeniami zdrowia psychicznego.

#co ma piernik do wiatraka?

No tak – nie jest łatwo wpaść na pomysł, że trądzik czy problem z kruchymi paznokciami mogą powstać w wyniku problemów ze zdrowiem jelit. Fakty są jednak nieubłagane – zdrowe jelita są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Odpowiadają między innymi za rozkładanie toksyn i kancerogenów, które przyjmujemy z pożywieniem (tak, naprawdę warto zrezygnować z jedzenia, którego pochodzenia „nie jesteś pewna”), produkcję niektórych witamin, przetwarzanie błonnika i wchłanianie soli mineralnych oraz elektrolitów. Jeśli więc dostarczasz organizmowi wszystkich niezbędnych witamin i minerałów, a kondycja Twojej skóry czy włosów wciąż się nie poprawia, istnieje spore prawdopodobieństwo, że dobroczynne składniki nie są wchłaniane, a problem tkwi właśnie w jelitach. Ich zdrowie wpływa także na odporność całego organizmu, reguluje metabolizm oraz uczucie głodu i sytości (jeśli masz napady głodu albo odczuwasz go mimo tego, że własnie zjadłaś syty obiad, wiesz już, w czym tkwi problem).

Zdrowe jelita

#zdrowy balans – zdrowe jelita

Aby uniknąć problemów zdrowotnych, należy utrzymać lub, w przypadku zaburzeń, przywrócić równowagę flory bakteryjnej jelit. Od czego zacząć?

Przede wszystkim DIETA

To coś, o co możesz zadbać sama. Na naszym blogu już jakiś czas temu publikowaliśmy ranking zdrowych i szybkich przekąsek, a także artykuły o rozsądnym odżywianiu w ciąży oraz diecie karmiącej mamy. Włącz do swojej diety produkty o naturalnych właściwościach przeciwzapalnych, jak np. olej kokosowy. Zapobiegają one powstawaniu stanu zapalnego w jelitach, który bywa wynikiem tzw. dysbakteriozy, czyli sytuacji, gdy we florze bakteryjnej jelit, w której żyje ok. 400 szczepów dobrych i złych bakterii,  znajduje się więcej tych złych.

Zdrowe jelita nie mogą być nadwyrężane

Posiłki spożywaj powoli i dokładne przeżuwaj każdy kęs. W ten sposób nie tylko szybciej poczujesz się syta, ale unikniesz też problemów trawiennych. Ok. 30 minut przed posiłkiem wypij szklankę wody z sokiem z cytryny lub octem jabłkowym (1-2 łyżki na szklankę wody). Ten drugi nie tylko wspomaga trawienie, pobudzając produkcję kwasu solnego, ale ogranicza też odkładanie się tłuszczu. Dodawaj go również do sosów sałatkowych. 🙂

Jeśli odczuwasz już któreś z wymienionych wcześniej dolegliwości, poszukaj dobrego lekarza

Niestety nie wszyscy przywiązują wagę do stanu jelit… Znajdź lekarza, który patrzy na Twój organizm jak na obraz, a nie witraż, zauważając tylko fragment, w którym się specjalizuje. Zanim udasz się na prywatną wizytę, koniecznie sprawdź w sieci opinie na jego temat.

Zwróć uwagę na sposób leczenia

Jeśli jesteś w trakcie leczenia innych dolegliwości, prześwietl jeszcze raz ulotki lekarstw, które przyjmujesz. Dzięki temu będziesz mogła stwierdzić, czy dany lek działa na przyczynę, czy skutek (objawy) Twojej dolegliwości. Unikaj leczenia wyłącznie objawów (na przykład zażywania leków przeciwbólowych za każdym razem, kiedy boli Cię głowa – samo uśpienie objawu nie usunie jego przyczyny). Na zaburzenia flory bakteryjnej jelit może wpływać zbyt częste przyjmowanie leków przeciwbólowych i antybiotyków, a także zażywanie antykoncepcji hormonalnej.

Wyluzuj i znajdź czas dla siebie

Zadbaj o swój sen – zbawienne 8 godzin, zaczynając przed północą, działa cuda! Unikaj stresu. Pomyśl, ile nerwów kosztują Cię rzeczy, na które kompletnie nie masz wpływu (w tym humor szefa lub nieplanowane, ale konieczne wydatki – przecież nie naprawisz sama skrzyni biegów w samochodzie…). Staraj się zapanować nad kwestiami, które zależą od Ciebie – wystarczy. 🙂

Zadbaj o równowagę psychiczną

Zostań na chwilę sama ze sobą. Samotna przejażdżka rowerem czy chwila z ulubioną książką bywają cenniejsze niż złoto [zobacz książki, które pomogą Ci się zorganizować].

Zdrowe jelita

Podziel się z nami swoją historią – weź udział w konkursie #DaliaRealWoman i wygraj zestawy kosmetyków mineralnych Annabelle Minerals i kosmetyków do pielęgnacji ciała Farmona, publikację historii w kolejnym wydaniu MAGAZYNU #ShapeMeUp, a także bony podarunkowe na naszą bieliznę oraz perfumy „My beauty” by Dalia Elegant Lingerie. Kliknij TUTAJ i sprawdź szczegóły.

Brak komentarzy

wyślij odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

DOŁĄCZ DO NAS
Podziel się swoją historią lub zainspiruj nas do poruszenia ważnego tematu. Piszemy artykuły, rozmawiamy z inspirującymi kobietami i pytamy o zdanie ekspertów. Jesteśmy otwarci na współpracę oraz Twoje propozycje. Skontaktuj się z nami!
dalia
KONTAKT Z REDAKCJĄ
e-mail: shapemeup@dalia.pl
WYDAWCA:
Dalia Lingerie ul. Wolności 145 34-220 Maków Podhalański tel: +48 33 877 16 87 e-mail: biuro@dalia.pl